Kroniske smerter i kjeve og nakke

Behandling av kjeve og nakke

Kjevebehandler

Vår kjevebehandler har lang erfaring i å behandle kroniske smerter i kjeve og nakke. Kjeveledd, nerver, muskler, tenner.
Det er mye i nakken og ansiktet som kan gi smerter. Spesielt smerter og klikkelyder i kjeven er utbredt. I noen tilfeller kan dette gå utover livskvalitet og funksjon. Hos oss har vi stort fokus på å behandle slike kompliserte smerter, spesielt med fokus på kjeve og nakke.

Bestill time for å komme i gang.

Vi behandler

Smerter i hode, kjeve og nakke er ofte grunnet kjeveleddsdysfunksjon (også kalt TMD). Dette er en samlebetegnelse på en haug av tilstander som påvirker muskler, ledd og nerver i hode- og nakkeområdet.

• Klikke- eller knaselyder i kjeven
  • Vansker med å gape og tygge
  • Smerter i øret, øyne, kjeve, tenner, munn, ansikt, hode, nakke
  • Stivhet i kjeve, ansikt, hode, nakke, hals, skuldre
  • Gnissing og tannbiting
  • Utmattethet

Vårt team for kroniske smerter

Vi har et svært dyktig og tverrfaglig team som er klare for å utrede og behandle smertene dine. Kroniske smerter kan være kompliserte og krever derfor en bred tilnærming.

Kjevebehandler

utreder, behandler og følger opp muskel- og skjelettproblematikk i hode, kjeve og nakke

Psykolog

utreder, behandler og følger opp kroniske smerter som kan være påvirket av det mentale

Reguleringstannlege

utreder, behandler og følger opp plager relatert til bittet og kjevevekst. Regulering av bittet kan lindre flere plager.

Smertetannlege

tannlege med ekstra trening i munn- og ansiktssmerter, utreder, behandler og følger opp kompliserte smerter i tenner, munn, kjeveledd og ansikt. Samarbeider tett med andre behandlere.

Myofunksjonell terapeut

utreder, behandler og følger hvordan muskelfunksjonen i og rundt munnen påvirker din funksjon. Tungebånd, leppebånd, pust, muskler og holdning spiller en viktig rolle i utviklingen av plager. Dette er viktig å ta tak i for å forebygge at plagene kommer tilbake.

Spesialist i radiologi

utfører avansert bildediagnostikk av kjeve, tenner og ansikt

Søvnterapeut

med kognitiv atferdsterapi og hypnoterapi for insomni. Med fokus på utbrenthet og stress. Ved å forbedre søvnkvalitet og -vaner, kan mange smerter og plager reduseres.

Ansatte

behandlinger i året