En skreddersydd opplevelse hos oss
Kontakt
Det er mange måter å komme i kontakt med oss på. Kanskje foretrekker du å ringe? Eller er du mer skriftlig av deg og tar kontakt på mail eller på chat? Om du ønsker å velge timen din helt selv umiddelbart, kan du bestille på nett.
Du er velkommen til å kontakte oss døgnet rundt (men ikke forvent umiddelbar respons på nattestid).
Fra det øyeblikket du kommer i kontakt med oss, er vi innstilte på å hjelpe deg så godt vi kan. For oss er det viktig at du får svar på alt du lurer på og får den hjelpen du behøver.
Husk også at dersom du behøver tilrettelegging, er det fint å gi beskjed på forhånd. Kanskje du ønsker dine favorittlåter avspilt under timen, eller ekstra pute og pledd, eller plages du av tannlegeskrekk? – si fra, så gjør vi det komfortabelt for deg.
Lokalet (Fayes gate 7, 2. etasje)
Klinikken er Tønsbergs største i areal og er enkelt tilgjengelig i Tønsberg sentrum, rett ved jernbanestasjon, rutebilstasjon, taxiholdeplass og Farmandstredet shoppingsenter. Vi har heis og lokaler tilpasset alle aldre og former, også rullestol, rullator og lignende. Våre behandlingsrom er romslige, så her er det plass for å ta med seg en eller flere støttespillere.
I tillegg til venterom ved resepsjonen, har vi også eget venterom for deg som har behov for det.
Hva kan du forvente hos oss?
- Oppmøte
Når du trer inn på venterommet blir du bedt om å fylle ut et helseskjema. Dette er for at tannlegen best mulig skal kunne skreddersy undersøkelse og behandling for deg. På venterommet er det ellers rikelig med lesestoff, alt fra gamle klassikere til magasiner. Du kan når som helst ringe på knappen ved disken, så kommer det en koselig sekretær og hjelper deg.
- Bli kjent
Når det omsider er din tur, er det på tide å bli kjent med tannlegen din. Normalt skjer dette på tannlegerommet, men vi har mange andre slags rom å velge mellom om du heller ønsker det. Her er det viktig at du og tannlegen blir kjent med hverandre, og at dere blir bevisst på hva dine ønsker og behov for undersøkelse og behandling er.
- Kartlegging
Gjennom en undersøkelse, finner vi sammen ut av hva som kan og bør gjøres. Vi tar hensyn til alle faktorer i denne prosessen; din helse, tidligere erfaring hos tannlege og leger, eventuelt tannlegeskrekk, allergier, medikamenter, økonomi, familie, reisevei, ønskede tidspunkter og mye mer.
- Skreddersydd behandlingsplan
Basert på kartleggingen, dine ønsker og behov, lager vi sammen en behandlingsplan (med forventet kostnad) som passer akkurat til deg. Ønsker du å justere på planen, så er det selvfølgelig helt greit. Husk at alt innen tannbehandling er et samarbeid mellom deg selv og tannlegen. Et godt samarbeid er viktig for en god opplevelse og et langvarig resultat.
- Oppfølging
Etter endt behandling er det viktig å gå til regelmessig oppfølging. Alt av tannbehandling (som fyllinger, kroner, broer, implantater, proteser, reguleringer) er avhengig av oppfølging for å fungere så lenge som mulig. Og dersom det skulle utvikles problemer (for eksempel en sprekk i en fylling, eller hull under en krone) er viktig at dette behandles så raskt som mulig (før det virkelig blir et stort problem). Avhengig av din helse og hva slags tannbehandling du har fått, anbefales det oppfølging mellom 3-12 måneder.
Nyhetsbrev
Du kan abonnere på nyhetsbrevet ved å klikke nedenfor: